B2B online marketing

Klaar om te starten met B2B online marketing? Wil je je organisatie naar een hoger niveau tillen? In ons B2B online marketing-traject werken we in vier stappen naar jouw ideale B2B online marketing strategie. Bovendien beperk je je met dit custom traject niet enkel tot de Belgische markt, maar speel je in op alle markten van Europa!

Starten met B2B online marketing

    ADVIES OP MAAT

    Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

    Meetbaarheid & doelen

    KPI’s vaststellen

    Aan de start van ons traject bepalen we samen de KPI’s van je marketingplan. Zo creëer je intern duidelijkheid over je doelstellingen met je traject en krijg je duidelijke en gerichte rapportage van je vooruitgang.

    Enkele voorbeelden van slimme KPI’s:

    • Aanvragen van nieuwe dealers
    • Gedownloade whitepapers
    • Contactaanvragen
    • Aantal mensen dat doorklikt naar een vestiging in de dealer locator

    Google Tag Manager

    Om ervoor te zorgen dat je KPI’s ook steeds heel goed meetbaar zijn, werken we bij Seeders samen met Google Tag Manager. Zo tracken we alle mogelijke resultaten én laden we alle nodige trackingcodes in zonder invloed op je websitesnelheid. Efficiënt en gedetailleerd.

    KPI’s vertalen naar dashboarding en rapportage

    Eens alle tracking goed zit, vertalen we de verschillende kanalen en KPI’s naar custom dashboards en rapporten. Met maandelijkse rapportage volg je gestaag de voortgang van je traject. Als je bovendien ook aangepaste dashboards hebt, controleer je gemakkelijk dagelijks je actuele resultaten. Die dashboards zetten we op met Google Data Studio, waarin we data vanuit Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager en eigen systemen in overzichtelijke rapportages samenbrengen. Zo monitoren we gemakkelijk of de resultaten zich naar de vooropgestelde doelstellingen bewegen.

    Wil je een gesprek met één van onze B2B online marketing experts?

    Ja, ik wil advies op maat!

    b2b-online-marketing-experts-seeders

    Traffic generation

    Vervolgens genereren we traffic naar je platform met SEO, linkbuilding, PR, Google Ads en social advertising. We benaderen de markt op twee manieren: we spelen in op de bestaande vraag in de zoekmachines met SEO en SEA, en we creëren nieuwe vraag met social media advertising als brandingstrategie. Met verschillende gepersonaliseerde SEO- en SEA-strategieën bereiken we jouw doelen gericht.

    SEO (search engine optimization)

    Keyword research

    Met uitgebreid zoekwoordonderzoek onderzoeken we welke B2B-zoekwoorden voor jouw organisatie relevant zijn en in welke fase van de customer journey ze klanten aanspreken. Daarbij benadrukken we in het bijzonder ‘search intent’, de intentie waarmee iemand zoekt. Tot slot kijken we ook naar zoekvolume en de positie waarop jouw website of platform nu terug te vinden is op elk keyword. 

    On-site SEO

    Om zeker te zijn dat de basis goed zit, doen we een SEO-audit van content, techniek en backlinks doorheen je hele website. Uit die scan halen we een concrete lijst met aanbevelingen en optimalisatiepunten waarmee we de volgende maanden aan de slag gaan.

    B2B-linkbuilding

    Bij B2B online marketing kan B2B-linkbuilding uiteraard niet ontbreken. Met ‘linkfluencing’ combineren we linkbuilding met influencing door relevante content te schrijven die naar je website linkt. Die content verdelen we daarna op interessante platforms en kanalen. Omdat je bij ons kan rekenen op een enorm publishernetwerk, krijg je ruim 3000 websites en platforms ter beschikking voor je links. We publiceren je blogs op platforms waar we je doelgroep vlot bereiken om bekendheid voor je bedrijf of merk te genereren. Dankzij ons variabel klantportfolio kan je bij Seeders rekenen op ervaring in zo goed als iedere denkbare B2B-markt. We plaatsen je artikels op platforms met hoge domeinautoriteit en selecteren zorgvuldig het juiste kanaal voor jouw doelstellingen.

    PR-linkbuilding

    Dankzij onze database met de persoonlijke contactgegevens van ruim 10.000 journalisten, krijg je bij Seeders steeds kwalitatieve persberichten op algemene én sectorspecifieke nieuwswebsites. Zo krijg je niet enkel backlinks voor je linkbuilding, je bouwt ook naamsbekendheid voor je brand.

    Bovendien ontwikkelden we bij Seeders een unieke strategie om persberichten met nieuwswaarde te creëren via een enquête onder je klanten. Is dat toch geen mogelijkheid? Dan zitten we samen aan tafel om te zien of andere strategieën beter bij je passen, zoals afgaan op interne data of inspelen op actualiteit binnen je sector.

    Kwantitatieve backlinks

    Naast kwalitatieve linkbuildingtechnieken zoals PR-linkbuilding krijg je bij ons ook kwantitatieve backlinks. Links vanaf startpagina’s, sectorgerelateerde websites en blogs zijn ook anno 2020 nog steeds zeer effectief. Zo creëer je in de diepte én in de breedte een sterk linkprofiel.

    Jouw B2B-organisatie naar een hoger niveau tillen?

    Krijg meteen een GRATIS quickscan

    SEA – Search Engine Advertising

    Voordat we starten met de inrichting van Google Ads, nemen we het zoekwoordonderzoek erbij. We starten met zoekwoorden met veel zoekvolume. Bovendien leren we uit ons onderzoek ook op welke zoekopdrachten verschillende bedrijven actief gevonden willen worden. Voor die zoekopdrachten schrijven we dan nieuwe pagina’s en/of zetten we zoekmachineadvertenties in.

    Je krijgt:

    • Budgetadvies voor Google Ads
    • Advies over welke SEO-landingspagina’s er nodig zijn
    • Advies over je menustructuur voor SEO-doeleinden
    • Set-up van Google Ads
    • Google Ads-account inrichten
    • Relevante advertentiegroepen;
    • Advertenties per advertentiegroep
    • Advertentie-copy
    • Relevante zoekwoorden
    • Extensies en sitelinks
    • Targeting op relevante regio’s
    • Wekelijkse optimalisatie

    Social media advertising

    Met social media advertising brengen we je doelgroep in aanraking je producten of diensten en creëeren we vraag. Dankzij de native tools binnen de verschillende social media, kunnen we de doelgroepen heel goed targetten. Voor social advertising zetten we in op Instagram, LinkedIn en Facebook. We genereren traffic met gerichte advertentiecampagnes, maar draaien ook leadgeneratie-campagnes waar we rechtstreeks leads uit de verschillende kanalen krijgen. Ze hoeven je website dus niet eens te bezoeken!

    Tijdens een customer journey workshop stellen we een campagneplan op en bepalen we diverse momenten waarop we je doelgroep het best benaderen. In een later stadium bepalen we over welke onderwerpen we content willen schrijven.

    Conversion encouragement

    Zodra je traffic toeneemt, beginnen we aan een gepersonaliseerde B2B customer journey. We werken onder andere samen met Datatrics om je verschillende doelgroepen te bereiken en de experience te sturen van de oriëntatie- tot en met de evaluatiefase. Je experience formuleren we op basis van Big Data-analyse, met behulp van AI-gestuurde aanbevelingen, data science en onze eigen expertise in consumentenpsychologie.

    Zo kunnen we bijvoorbeeld verschillende customer journeys aanmaken waarbij inkopers en potentiële dealers verschillende content te zien krijgen om je conversie te boosten en customer engagement te verhogen.

    Retentie

    Retargeting

    Om top-of-mind te blijven bij je doelgroepen, is het belangrijk dat we bezoekers met een hoge interactieratio op je website vasthouden met slimme retargetingcampagnes. Zo brengen we geïnteresseerde bezoekers terug op de website en converteren we ze tot herhaal-klanten. Dergelijke campagnes verspreiden we via het Google Partner-netwerk bovendien ook op allerlei partnerwebsites. Daarnaast lenen social media zich ook perfect tot het opzetten van multi-channel retargeting, zoals met campagnes op YouTube, LinkedIn, Facebook en Instagram.

    Klaar voor B2B online marketing op een hoger niveau? Contacteer meteen onze experts.

    Ja, ik wil groeien!

    b2b-online-marketing-experts-seeders