E-commerce growth hacking

Als e-commerce-ondernemer moet je met veel rekening houden om je zaak vlot te doen draaien. CRM- en CMS-systemen, Google-kanalen, SEO-partijen, online boekhoudsystemen… Growth in e-commerce komt niet vanzelf. Vertrouw daarom op een mede-ondernemer zoals Seeders. Met meer dan 25 werknemers en verschillende converterende websites begrijpen we exact waar je als online ondernemer ondersteuning nodig hebt.

Ja, ik wil growth voor mijn e-commerce!

ADVIES OP MAAT

Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

All-in-one e-commerce Growth Hacking Formula van Seeders

Voor growth in je e-commerce kies je resoluut de all-in-one formule van Seeders. We combineren conventionele onlinemarketingtechnieken met automation en big data analysis om jouw perfecte strategie te bepalen. Zo richten we ons met deze no-nonsense formule op de belangrijkste statistiek voor alle e-commerce-ondernemers: conversie.

Data analytics

Allereerst starten we door samen je KPI’s (key performance indicators) te bepalen. Zo krijg je elke stap van de weg meetbare resultaten en stel je gemakkelijk vast waar je succes hebt of moet bijsturen.

Nuttige KPI’s voor growth in e-commerce zijn onder andere:

  1. Aantal organische bezoekers
  2. Conversieratio van SEA
  3. Bounce rate van categoriepagina’s 
  4. Organische omzet per maand

Google Tag Manager

Met meetbare doelen weet je bij elke stap waarom je die zet en waarheen je gaat. Om je doelen duidelijk meetbaar en observeerbaar te maken, hanteren we Google Tag Manager en Enhanced Ecommerce van Google Analytics.

Met Google Tag Manager maken we alles perfect meetbaar en voegen we eenvoudige trackingcodes toe om verkeer te tracken én je sitesnelheid te optimaliseren. Enhanced Ecommerce van Google Analytics toont dan weer zaken zoals lifetime value.

KPI’s vertalen naar dashboarding en rapportage

Zodra we alles goed meten, zetten we geautomatiseerde dashboards en rapportages op. Rapportage toont je op maandelijkse basis een gedetailleerd overzicht van je vooruitgang, terwijl je je dynamische dashboards zelfs dagelijks kan raadplegen voor actuele updates. Voor al je rapportage gebruiken we Google Data Studio, waar data vanuit Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager en eigen systemen tot overzichtelijke rapportages samenkomen.

Traffic generation

Met traffic generation bouwen we aan de growth van je e-commerce met linkbuilding en geautomatiseerde Shopping-campagnesDankzij onze ervaring en expertise krijg je waardevolle links en komt je online autoriteit tot zijn recht. We kennen het doel-ROAS-algoritme van Google inmiddels door en door en weten hoe we ermee moeten omspringen. Bovendien combineren we automated bidding experts zoals Adchieve met custom algoritmes om het absolute maximum uit Google Shopping te halen.

Conversion encouragement

Eens we linkbuilding en Shopping-campagnes activeren, bouwen we een AI-gestuurde gepersonaliseerde customer experience. We werken onder andere samen met Datatrics om je klanten te bereiken en hun ervaring bij te sturen van de oriëntatie- tot en met de evaluatiefase.

Voor een gedetailleerde experience combineren we Big Data-analyse met AI-gestuurde aanbevelingen, data science en onze eigen expertise in consumentenpsychologie.

Retention loyalty

Tot slot eindigt de growth van je e-commerce nooit. Doorliep je klant elke fase en converteerde die? Dan voeden we jullie relatie verder in de evaluatiefase met relevante content en terugkoppeling over hun ervaring. Zo krijg je niet enkel kwalitatieve data waarmee we de traffic generation en conversion encouragement optimaliseren, je wint ook een trouwe en tevreden klant.

Klaar voor growth in je e-commerce? Krijg persoonlijk advies van onze growth-hacking-consultants.

Ja, ik wil growth hacking inzetten!

ecommerce-growth-hacking-experts-seeders

Ons arbeidsethos

In onze relatie zien wij onszelf als een verlengstuk van jouw bedrijf, noem het de interne internetmarketingafdeling. We begrijpen dat je een bepaalde visie en lijn in gedachten hebt voor je bedrijf en we willen graag begrijpen hoe wij onze rol in je visie zo goed mogelijk kunnen invullen. Deze ‘verlengstuk-ideologie’ bepaalt de volgende kernwaarden:

Transparantie

We begrijpen dat de technologische mogelijkheden van vandaag voor veel e-commerce-ondernemers verwarrend en complex zijn. Daarom bepalen we samen een koers die je helemaal kan steunen. Wanneer je onze activiteiten begrijpt, kunnen we regelmatig en efficiënt rapporteren over de resultaten.

Integriteit

We laten je altijd weten wanneer bepaalde resultaten onverwacht zijn. Zo kan jij als ondernemer altijd adequaat bijsturen wanneer nodig en weet je ook wat er moet gebeuren om je exponentiële groei te houden.

Innovatie

De online wereld verandert snel en disruptief. Daarom is het belangrijk altijd vooraan te staan bij de nieuwste ontwikkelingen. Sterker nog, ons type werk vereist een innovatieve werkhouding. Wanneer nieuwe strategieën ontstaan die relevant zijn voor jouw bedrijf, dan contacteren we je proactief om de mogelijkheden te bespreken en te implementeren.

Meer weten over growth in e-commerce, SEA, SEO of een van onze andere expertises? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en mis niets.