Facebook is namelijk een interessant medium om in te zetten. Je kunt er namelijk heel gerichte doelgroepen selecteren omdat Facebook erg veel gebruikersinformatie heeft. Wil je bijvoorbeeld een accessoire van een iPhone 7 verkopen, dan kun je de doelgroep “gebruikers met een iPhone 7” targetten. Op die manier weet je zeker dat je de juiste doelgroep bereikt. Dit zorgt ervoor dat het verkeer dat via de campagne naar je website komt heel waardevol is. Meer weten hoe je Facebook optimaal kan inzetten als branding? In deze succescase leggen we uit hoe we dit aanpakken.
Daarnaast is Facebook ook erg interessant vanwege de lage kosten van adverteren. Kies je voor een campagne met een redelijk brede doelgroep, dan kun je vaak al voor € 0,20 cent per klik adverteren. Dit is in vergelijking met vergelijkbare platvormen erg goedkoop. En dat niet alleen, je hebt een enorm groot bereik doordat de advertentie zichtbaar is bij veel gebruikers op de Facebook tijdlijn. Branding is nog nooit zo voordelig geweest!
In de praktijk
Branding campagnes voor Xando
Voor Xando hebben wij in 2016 meerdere branding campagnes gehouden op Facebook. Vooral de carousel advertenties doen het vaak goed. Dit zijn campagnes met vijf verschillende banners waar je eenvoudig op kunt klikken. Voordeel van deze carousel advertenties is dat je hier verschillende url’s onder kunt plaatsen. Zo kan je in een advertentie meerdere producten of diensten aanprijzen en bezoekers vervolgens op de juiste landingpagina laten uitkomen. Hieronder zie je een voorbeeld van één van de branding campagnes die wij voor Xando gedaan hebben.
Deze campagne heeft uiteindelijk een bereik gehad van ruim 25.000 personen dat betekent dat 30.000 mensen deze advertentie in hun tijdlijn gehad hebben. De campagne leverde verder ruim 450 bezoekers op voor in totaal € 120 euro klikbudget.
Leadgeneratie door middel van Facebook advertising
Ook 2017 belooft op het gebied van Facebook weer een interessant jaar te worden. Sinds kort kun je namelijk op Facebook ook advertenties maken met een contactformulier. Het selecteren van de juiste doelgroep in combinatie met een contactformulier maken dat Facebook advertenties ook erg geschikt wordt voor leadgeneratie. In 2017 hebben we meerdere van dit soort projecten gepland staan.
Graag meer lezen over onze succescases? Ontdek ze hier!
- Hoe de kwaliteit van een backlink bepalen? - 29 april 2020
- Linkbuilding in 2020 - 14 april 2020
- PR Linkbuildingstrategie – Ajax in de Champions League - 2 september 2019