Er is voorspeld dat Google binnenkort websites die alleen maar bezig zijn om makkelijke linkjes aan te maken, of op andere manier spam tactieken toepassen, nóg harder aan te pakken. In april vorig jaar hebben zij hiervoor al een eerste, grote update voor doorgevoerd. Hoewel deze ‘onrolling’ is (deze update wordt continue verder uitgevoerd en aangescherpt), is er onlangs weer een grote update ingezet. Bij nog niet alle branches is deze update toegepast,.. maar wacht maar af!
Bij de update wordt vooral gekeken hoe de linkbuilding is doorgevoerd.
De volgende soorten links gaan mogelijk nadelig werken:
– links vanaf lage pagerank websites
– site wide links
– links vanaf websites die op een zelfde server staan
– links vanaf websites met een (te) grote linkpagina
– links vanaf domeinen die nog niet lang bestaan
Linkbuilding wordt dus steeds moeilijker en Google dwingt hierdoor bedrijven om SEO op een kwalitatieve manier in te zetten. SEO en internetmarketing worden hierdoor eigenlijk één.
Want wil je hoog in Google komen? In de toekomst zal je vooral in de breedte online actief moeten zijn.
Je moet continue goede content maken, actief zijn op social media en ook online branding wordt steeds belangrijker.
Seeders heeft voor haar klanten een constructieve internetmarketing formule ontwikkeld. Hierdoor zal de website niet alleen hoger in de rankings van Google komen, maar wordt er ook veel gedaan aan: naamsbekendheid, meer directe bezoekers, bezoekers via andere kanalen, een groot sociaal netwerk en het creëren van autoriteit binnen de branche.
- Hoe de kwaliteit van een backlink bepalen? - 29 april 2020
- Linkbuilding in 2020 - 14 april 2020
- PR Linkbuildingstrategie – Ajax in de Champions League - 2 september 2019