Linkbuilding
Linkbuilding is het actief vergaren van relevante en kwalitatieve links van andere websites naar jouw website. Het is een strategie die wordt ingezet om hogere posities te behalen in zoekmachines. Hierbij selecteren experts de juiste zoekwoorden relevant aan jouw branche. Hogere posities leiden tot meer online zichtbaarheid en verkeer naar jouw website. Wat op zijn beurt zorgt voor een hogere online autoriteit. Hoe hoger de autoriteit, hoe meer waarde Google hecht aan jouw website.
Klaar om je online autoriteit te verhogen? Vraag advies op maat!
Waarom linkbuilding?
Betere online vindbaarheid
Linkbuilding draagt bij tot een betere online vindbaarheid van jouw website. Hiermee houden zoekmachines zoals Google rekening met de kwantiteit en kwaliteit van jouw interne en externe links. Hoe meer links en hoe kwalitatievere deze zijn, hoe belangrijker Google jouw website vindt. Dit wordt beloond met een hogere positie in de zoekresultaten en meer online vindbaarheid.
Meer websitebezoekers
Relevante links naar je website hebben veel invloed op de positie in de zoekresultaten. Hierdoor is een toppositie behalen cruciaal om ook meer websitebezoekers te krijgen. Door aan linkbuilding te doen en de juiste zoekwoorden te gebruiken, stijgt het aantal relevante bezoekers die op jouw link klikken. Je wordt dus niet enkel gevonden door Google, maar ook door verwijzend verkeer met de juiste doelgroep.
Hogere online autoriteit
Hoe meer webpagina’s naar jouw website linken, hoe meer autoriteit jouw website krijgt. Deze autoriteit wordt gemeten aan de hand van de zogenoemde domein autoriteit, of DA. Belangrijk hierbij is dat deze websites relevant zijn voor jouw merk of niche. Als dus veel relevante websites naar jouw linken, wordt je door zoekmachines als zinvol bevonden.
Daarnaast speelt de autoriteit van de verwijzende website mee. Websites die zelf goed scoren op vlak van linkbuilding en SEO zorgen ervoor dat jouw backlinks meer waarde hebben.
Wat is linkbuilding?
Linkbuilding is een techniek binnen zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd.. Het doel van linkbuilding is om hoger te ranken in de resultaten van zoekmachines en meer bezoekers naar je website te genereren. Dit kan doormiddel van interne of externe links naar verschillende pagina’s op je website.
Links van externe websites, ook wel backlink genoemd, kan je zien als een like voor jouw website. Hoe meer likes je hebt, hoe populairder zoekmachines jouw website achten. Belangrijk hierbij is dat deze verwijzingen relevant zijn voor jouw website. Als je veel relevante backlinks krijgt, wordt jouw website relevant en waardevol voor Google. Met linkbuilding bouw je een linkprofiel op voor je website. Hiermee vergroot je de autoriteit van je website, en word je beloond met een hogere positie in zoekmachines zoals Google.
Linkbuilding, vaak ook omschreven als off-site SEO, hoort dus altijd thuis in een goede SEO-strategie en is noodzakelijk voor een goede positie in de zoekresultaten.
Linkbuilding met Seeders: Onze werkwijze
Uitgebreid linkprofielanalyse
Door middel van een uitgebreid linkprofielanalyse zetten we de huidige situatie van jouw website in kaart. Dit is dan ook noodzakelijk om een duidelijk beeld te krijgen van zowel de sterke punten als de opportuniteiten voor jouw website binnen linkbuilding. Tijdens een linkprofielanalyse controleren we de essentiële onderdelen waar Google rekening mee houdt om de organische positie te bepalen.
Ten eerste gaan we na op welke zoekwoorden jouw website gevonden wordt en op welke positie hij staat. Zijn dit reeds relevante zoekwoorden met een hoog zoekvolume, maar is de positie niet hoog genoeg? Dan zien we zeker mogelijkheden om door middel van linkbuilding verder te stijgen. Daarnaast gaan we samen verder op zoek op welke relevante zoekwoorden jij verder op wil bouwen.
Vervolgens analyseren we jouw score op vlak van Domein Autoriteit en TrustFlow. Met Domein Autoriteit wordt de hoeveelheid en kracht van de backlinks uitgedrukt. Hoe meer relevante inkomende links van diverse websites, hoe hoger je DA score. Ook de TrustFlow geeft een kwaliteitsscore weer. Hiermee wordt de sterkte en betrouwbaarheid van een domein gemeten. Hoe hoger je scoort op deze twee metrics, des te beter je posities op concurrerende zoekwoorden.
Tot slot geven we je een overzicht van de linkprofielen van jouw belangrijkste concurrenten. Zo zie je meteen hoeveel externe links zij inmiddels hebben vergaard ten opzichte van jouw website en weet je precies waar je staat op de markt.
Doelgerichte strategie
Op basis van jouw linkprofielanalyse bepalen we samen een strategie die voldoet aan jouw wensen en doelen. Elk bedrijf is anders. Zo heeft jouw bedrijf ook nood aan een unieke aanpak en bekijken we samen welke strategie voor jouw het beste werkt. Er zijn alvast essentiële onderdelen van een goede linkbuildingstrategie die we kunnen inzetten om een hogere positie in zoekmachines te stimuleren.
Maandelijkse rapportage
Wij houden van transparantie. Daarom ben jij als klant in staat om onze linkbuildingwerkzaamheden te volgen en krijg je in een maandelijkse rapportage de rankings van de zoekwoorden waarop we bouwen. Dankzij een handig overzicht zie jij in een oogopslag op welke websites we links plaatsen en wat onze werkzaamheden teweegbrengen.
Onze linkbuildingexperts inschakelen om de autoriteit van je site te verhogen?
Hoe werkt linkbuilding?
Er zijn enorm veel technieken om kwalitatieve backlinks te verkrijgen. Tegenwoordig is het simpelweg ‘ruilen van linkjes’ niet meer zo simpel en vrijblijvend.
Hoe werkt het dan wel? Een combinatie van meerdere technieken voor het perfecte linkprofiel met een evenwichtige en natuurlijke balans is vereist. Die balans in backlinks is heel geliefd bij het algoritme van Google, dat weten we uit eigen ervaring. Een slechte balans zorgt ervoor dat inkomende links naar je website minder impact zullen hebben op je positie.
Er bestaan twee manieren van linkbuilding die beiden even waardevol zijn om jouw website te versterken en zo hoger te ranken in zoekmachines.
Interne linkbuilding
Met interne linkbuilding verwijs je vanuit je eigen website naar een andere pagina op je website. Je maakt gebruik van interne links en je eigen autoriteit. Interne linkbuilding heeft verschillende voordelen. Zo zorgt het voor een gebruiksvriendelijkere website en klanten kunnen beter navigeren op je website wat een belangrijk aspect is voor Google. Daarnaast zorgt het voor een duidelijke structuur. Interne linkbuilding draait vooral rond een ideale gebruikservaring. Op die manier kan een bezoeker makkelijk door jouw website navigeren en snel vinden wat hij/zij zoekt. Dit zorgt voor een prettige ervaring wat de kans op conversie vergroot.
Externe linkbuilding
Externe linkbuilding is het gebruik van backlinks. Hier verwijs je vanaf een externe website naar je eigen website en kijk je dus naar de autoriteit en relevantie van deze externe website. Hierbij moet je letten op het natuurlijk opbouwen van een backlinkprofiel. Net zoals interne linkbuilding, draagt externe linkbuilding bij tot een hogere positie in zoekmachines. Hoe relevanter en kwalitatiever je backlinks, hoe beter Google jouw website beoordeelt.
Waarom een linkbuilding bureau inschakelen?
Wil je graag de online vindbaarheid van jouw website vergroten, maar weet je niet waar te beginnen? Door het uitbesteden van linkbuilding ben je bij Seeders zeker van een efficiënte en op maat gemaakte aanpak. Als professioneel linkbuilding bureau bezitten we over alle mogelijkheden om jouw website tot in de puntjes te optimaliseren.
De voordelen van een linkbuilding bureau op een rijtje
Ruime ervaring
Als linkbuilding bureau hebben we gedurende 10 jaar expertise in linkbuilding opgebouwd. Je hoeft dus niet alles zelf uit te zoeken, want Seeders weet wat wel en niet werkt. Op die manier verlies je zelf niet te veel tijd om alles uit te zoeken. Wij kunnen meteen aan het werk aan de hand van jouw doelstellingen.
Groot netwerk en veel contacten
Door middel van ons groot netwerk en veel contacten, is het mogelijk om efficiënt te werken en autoritaire plaatsingen te verkrijgen. Graag je netwerk verder uitbreiden? Ook hierin kan Seeders je ondersteunen met behulp van internationale linkbuilding.
Snel resultaat
Een samenwerking met een online marketingbureau levert jou sneller resultaat op. Onze linkbuildingspecialisten weten immers precies welke strategie zij moeten toepassen om het gewenste resultaat te behalen.
Efficiënte werkwijze
Als linkbuilding bureau beschikken we over verschillende tools. Dit maakt onze werkwijze een stuk efficiënter en sneller.
Is linkbuilding nog steeds belangrijk?
Linkbuilding is nog steeds een belangrijke strategie om kwalitatieve backlinks te genereren naar jouw website. Voor zoekmachines zoals Google is dit één van de meest impactvolle factoren om de positie van je website te verhogen.
Vroeger speelden links van social media een grote rol op je ranking. Maar websitebouwers vonden al snel een manier om het algoritme te beïnvloeden.Links vanaf andere website zijn minder gemakkelijk te manipuleren, moeilijker te verkrijgen en getuigen daarom van een hogere kwaliteit.
Voorsprong op je concurrenten
Zonder backlinks verdwijnen je concurrenten steeds meer naar onderen in zoekmachines. Op deze manier wordt organisch verkeer genereren steeds moeilijker.
Als jij met je website nu investeert in een kwalitatief backlinkprofiel, dan sta je al 10 stappen verder dan de rest van de sector waarin je actief bent. Een no-brainer dus!
Wil je scoren met SEO en een hogere positie in zoekmachines?
Dan heb je sterke backlinks nodig. Door de relatief lage kosten van SEO is het over het algemeen een duurzame en rendabele investering. Met een goede strategie in combinatie met kwalitatieve content op je website of e-commerceshop kan je in zowat elke sector de strijd om de topposities nog steeds winnen.
Werkt linkbuilding in 2023 nog steeds?
Zeker weten! Tegenwoordig werkt linkbuilding nog steeds erg goed om je te verzekeren van een goede positie binnen zoekmachines. Het linkbuildinglandschap is echter constant in beweging en kwaliteit is tegenwoordig belangrijker dan kwantiteit. Lees hier alles over hoe je de kwaliteit van een backlink kan bepalen.
Door de ontwikkeling van algoritmes in zoekmachines, kan Google het verschil maken tussen kwalitatieve en minder kwalitatieve links. Ook lijkt het erop dat linkjes waarlangs daadwerkelijk traffic passeert zwaarder doorwegen als links naar kwalitatieve sites.
Daarnaast zijn er in de afgelopen maanden geen updates van Google geweest die het belang van backlinks vermindert, dus is het nu hét moment om zelf backlinks te verzamelen of je linkbuilding uit te besteden.
Graag aan de slag met linkbuilding?
Wij helpen graag bij het bouwen aan meer online zichtbaarheid van jouw website
Het belang van een up-to-date linkprofiel
Als je start met linkbuilding is het erg belangrijk om ook na het opzetten en vergaren van links je linkprofiel up-to-date te houden. Zoekmachines houden rekening met de relevantie, maar ook met de actualiteit van de binnenkomende links. Wanneer er geen nieuwe links meer bijgeplaatst worden, zakt de waarde van de bestaande links. Dat heeft dan weer invloed op je positie binnen zoekmachines.
Werk maken van relevante, up-to-date content en backlinks is dus de boodschap!