SEA-optimalisatie

De afgelopen jaren veranderde er veel op het gebied van Search Engine Advertising of SEA. De juiste data verzamelen vervangt handmatig advertenties maken, technologieën zoals machine learning spelen in op de algoritmes en geven experts de kans meer tijd aan strategie te besteden… Daarom kan SEA-optimalisatie broodnodig zijn.

Bovendien kregen we nieuwe soorten advertenties die meer inspelen op de veranderende markt, zoals Google Shopping en Display.

Benieuwd waar jouw SEA optimalisatie nodig heeft? Ontdek het meteen met een gratis Quickscan.

Ja, ik wil een gratis SEA-quickscan!

ADVIES OP MAAT

Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

Seeders SEA-strategie

Om zeker te zijn dat je altijd de meest cutting edge SEA-optimalisatie krijgt, houden we bij Seeders steeds de vinger aan de pols. We ondersteunen je met de meest efficiënte advertenties en bewaken je ROI.

Daarom bepalen we samen ook aan de start van je project de Return On Advertising Spend – oftewel de ROAS op basis van je gemiddelde productmarge. Zo hebben we bij elke ad een duidelijk doel en bewaren we het evenwicht tussen aantal conversies en hoeveelheid winst.

Met scripts ontwerpen we advertenties die enkel getriggerd worden door de juiste zoekwoorden. De campagnes worden opgesplitst, zodat je altijd een passende cost per click of cpc betaalt voor het juiste zoekwoord. Bovendien krijg je met scripts ook de beste advertentieplanning, locatiebiedingen en apparaatbiedingen voor je brand.

Hebben we voldoende data? Dan schakelen we veelal over tot Google’s automatische biedstrategieën, die voor jou het juiste bod berekenen voor een zo hoog mogelijke ROAS, conversie of aantal clicks. Dankzij onze expertise sturen we gemakkelijk bij waar nodig.

SEA-optimalisatie

Voor SEA-optimalisatie op maat kijken we verder dan Google Ads. Met datafeed-managers zoals Channable optimaliseren we je Shopping campagne of analyseren we je prijzen binnen de markt. We kijken met onze CRO-specialisten naar je landingspagina’s om zeker te zijn dat die bij je publiek passen. Alle verzamelde data nemen we dan natuurlijk weer mee in de biedingen voor je SEA-campagne.

Data-analyse

Voor data-analyse gebruiken we Google Analytics en Google Ads, maar ook data science tools zoals Python. Zo analyseren we op grote schaal veel data en sturen we gemakkelijk je strategie bij. Voor e-commerce-platforms krijg je tracking op maat zodat we op detailniveau zien hoe de funnel van je website eruitziet. Zo zien we in welke stap de klant afhaakt: product, winkelmandje of checkout. Tot slot zien we ook welke producten je klanten bestellen en welke ze enkel bekijken.

B2B SEA

Ben je vooral actief in de B2B-markt? Ook dan ben je bij onze SEA-consultants aan het juiste adres. Met Google Tag Manager meten we niet enkel wanneer je offerteaanvragen krijgt, maar zien we ook welk product of welke dienst er op welke momenten het meest populairst zijn. Met GTM bepalen we gemakkelijk relevante KPI’s en meten we zeer nauwkeurig wat er gebeurt op je website.

Klaar voor SEA-optimalisatie? Spreek met onze SEA-consultants voor een strategie op maat.

SEA-optimalisatie aanvragen

sea-experts-seeders