SEA
Zoekmachine advertenties
Op zoek naar een online marketingbureau om je te ondersteunen in je marketingcampagnes op Google Ads? Of wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken met behulp van SEA? Wij helpen je met het optimaal inrichten en optimaliseren van jouw zoekmachine advertenties. Door middel van de juiste biedstrategieën bereik je meteen jouw doelgroep aan het hoogste rendement. Dit geldt voor zowel B2C- als B2B-bedrijven voor leadgeneratie.
Wat is adverteren in zoekmachines?
Search Engine Advertising (SEA) is het plaatsen van betaalde advertenties in zoekmachines zoals Google. Bij het ingeven van een bepaalde zoekopdracht, worden de betaalde advertenties als eerste weergegeven, gevolgd door de organische zoekresultaten. Door middel van SEO optimaliseren we websites om deze hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten. Hierdoor zorgen we niet alleen voor de bovenste posities binnen de betaalde zoekresultaten, maar laten we websites ook hoger scoren in de organische resultaten van Google.
Het grootste voordeel van SEA ten opzichte van SEO is de snelheid van het resultaat. Met SEO kan het even duren vooraleer je hoger gaat ranken, terwijl je met Google Ads (SEA) meteen bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Het inzetten van zoekmachineadvertenties is dus cruciaal voor de online vindbaarheid van jouw bedrijf. Zo kan je snel meer naamsbekendheid genereren, de juiste bezoekers naar jouw website leiden en vervolgens meer leads/conversies binnenhalen.
Waarom adverteren op Google?
Dankzij het grote bereik van Google Ads zorgt adverteren op Google ervoor dat je meer websitebezoekers krijgt. Daarnaast zijn de targeting instellingen zeer uitgebreid in Google Ads. Dit maakt dat je heel specifiek te werk kan gaan in het bepalen van de juiste doelgroep. Je kiest in welke regio’s je advertenties getoond worden, welke zoekwoorden je wil gebruiken en op welke apparaten je zichtbaar wil zijn. Graag nog specifieker? Dan kan je tot slot zelfs het geslacht en de leeftijd bepalen van jouw doelgroep.
Op die manier biedt Google advertenties tal van mogelijkheden om jouw campagne zo effectief mogelijk in te zetten. SEA zorgt voor een betere online vindbaarheid in zoekmachines en trekt snel relevante bezoekers naar je website, wat op zijn beurt resulteert in meer omzet. Onmisbaar dus in jouw online marketingstrategie.
De voordelen van Google advertenties
Controle over budget
Groot bereik
Meetbare resultaten
Gericht adverteren
Meer online zichtbaarheid
Specifieke remarketing mogelijkheden
Seeders SEA strategie
Aan de start van het project bepalen we de Return On Advertising Spend, oftewel ROAS, op basis van je gemiddelde productmarge. Zo hebben we bij elke advertentie een duidelijk doel voor ogen en bewaren we het evenwicht tussen het aantal conversies en de hoeveelheid winst.
Vervolgens ontwerpen we advertenties die enkel getriggerd worden door de juiste zoekwoorden. Die campagnes worden opgesplitst, zodat je altijd een passende cost per click, of CPC, betaalt voor het juiste zoekwoord.
Hebben we voldoende data? Dan schakelen we veelal over tot Google’s automatische biedstrategieën die voor jou het juiste bod berekenen voor een zo hoog mogelijke ROAS, conversie of aantal clicks. Dankzij onze expertise sturen we gemakkelijk bij waar nodig.
SEA-optimalisatie
Voor optimalisatie op maat kijken we verder dan Google Ads. We kijken met onze CRO-specialisten naar je landingspagina’s om zeker te zijn dat die bij je publiek passen. Alle verzamelde data nemen we dan natuurlijk weer mee in de biedingen voor je SEA-campagne.
Data-analyse
Voor data-analyse gebruiken we Google Analytics en Google Ads. Zo analyseren we op grote schaal veel data en sturen we gemakkelijk je strategie bij. Voor e-commerce platforms krijg je tracking op maat zodat we op detailniveau zien hoe de funnel van je website eruitziet. Zo zien we precies bij welke stap de klant afhaakt: product, winkelmandje of check-out. Tot slot zien we ook welke producten je klanten bestellen en welke ze enkel bekijken.
B2B SEA
Ben je vooral actief in de B2B-markt? Ook dan ben je bij onze SEA-specialisten aan het juiste adres. Met Google Tag Manager meten we niet enkel wanneer je offerteaanvragen krijgt, maar zien we ook welk product of welke dienst er op welke momenten het meest populair zijn. Met GTM bepalen we gemakkelijk relevante KPI’s en meten we zeer nauwkeurig wat er gebeurt op je website.