SEA

Zoekmachine advertenties

Op zoek naar een online marketingbureau om je te ondersteunen in je marketing campagnes op Google Ads? Of graag meer bezoekers naar jouw website trekken met SEA? Wij helpen je met het optimaal inrichten en optimaliseren van jouw zoekmachine advertenties. Door middel van de juiste biedstrategieën bereik je meteen jouw doelgroep aan het hoogste rendement. Dit geldt voor zowel B2C als B2B bedrijven voor leadgeneratie.

    Google Ads uitbesteden

    Benieuwd wat SEA kan betekenen voor jouw bedrijf? Neem contact op en ontdek hoe wij jou helpen groeien.

    Wat is zoekmachine adverteren?

    Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, is het plaatsen van betaalde advertenties in zoekmachines zoals Google. Bij het ingeven van een bepaalde zoekopdracht, worden de betaalde advertenties als eerste weergegeven. Hierna gevolgd door de organische zoekresultaten. Doormiddel van SEO optimaliseren we websites om deze hoger te laten ranken in de organische zoekresultaten. Hierdoor zorgen we niet alleen voor de bovenste posities binnen de betaalde zoekresultaten, maar laten we ook websites hoger scoren in de organische resultaten van Google.

    Het grootste voordeel van SEA ten opzichte van SEO is de snelheid van het resultaat. Met SEO kan het even duren vooraleer je hoger gaat ranken, terwijl je met Google Ads (SEA) meteen bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Het inzetten van zoekmachines advertenties is dus cruciaal voor de online vindbaarheid van jouw bedrijf. Zo kan je snel meer naamsbekendheid genereren, de juiste bezoekers naar jouw website leiden en vervolgens meer leads/conversies binnenhalen.

    Waarom adverteren op Google?

    ranking google

    Dankzij het grote bereik van Google Ads zorgt adverteren op Google ervoor dat je meer websitebezoekers krijgt. Daarnaast zijn de targeting-instellingen zeer uitgebreid in Google Ads. Dit maakt dat je heel specifiek te werk kan gaan in het bepalen van de juiste doelgroep. Je kiest in welke regio’s je advertenties getoond worden, welke zoekwoorden je wil gebruiken en op welke apparaten je zichtbaar wil zijn. Graag nog specifieker? Dan kan je tot slot zelfs het geslacht en de leeftijd bepalen van jouw doelgroep.

    Op die manier biedt Google advertenties een tal van mogelijkheden om jouw campagne zo effectief mogelijk in te zetten. SEA zorgt voor een betere online vindbaarheid in zoekmachines en trekt snel relevante bezoekers naar je website. Wat op zijn beurt resulteert in meer omzet. Onmisbaar dus in jouw online marketingstrategie.

    De voordelen van Google advertenties

    icon-check

    Controle over budget

    icon-check

    Groot bereik

    icon-check

    Meetbare resultaten

    icon-check

    Gericht adverteren

    icon-check

    Meer online zichtbaarheid

    icon-check

    Specifieke remarketing mogelijkheden

    Seeders SEA strategie

    Aan de start van je project bepalen we de Return On Advertising Spend – oftewel de ROAS op basis van je gemiddelde product marge. Zo hebben we bij elke advertentie een duidelijk doel en bewaren we het evenwicht tussen aantal conversies en hoeveelheid winst.

    Vervolgens ontwerpen we advertenties die enkel getriggerd worden door de juiste zoekwoorden. Die campagnes worden opgesplitst, zodat je altijd een passende cost per click of CPC betaalt voor het juiste zoekwoord.

    Hebben we voldoende data? Dan schakelen we veelal over tot Google’s automatische biedstrategieën, die voor jou het juiste bod berekenen voor een zo hoog mogelijke ROAS, conversie of aantal clicks. Dankzij onze expertise sturen we gemakkelijk bij waar nodig.

    logo sea google ads
    icon-innovatie

    SEA optimalisatie

    Voor optimalisatie op maat kijken we verder dan Google Ads. We kijken met onze CRO-specialisten naar je landingspagina’s om zeker te zijn dat die bij je publiek passen. Alle verzamelde data nemen we dan natuurlijk weer mee in de biedingen voor je SEA campagne.

    icon-data-analytics

    Data-analyse

    Voor data-analyse gebruiken we Google Analytics en Google Ads. Zo analyseren we op grote schaal veel data en sturen we gemakkelijk je strategie bij. Voor e-commerce-platforms krijg je tracking op maat zodat we op detailniveau zien hoe de funnel van je website eruitziet. Zo zien we in welke stap de klant afhaakt: product, winkelmandje of checkout. Tot slot zien we ook welke producten je klanten bestellen en welke ze enkel bekijken.

    icon-google-tag-manager

    B2B SEA

    Ben je vooral actief in de B2B-markt? Ook dan ben je bij onze SEA specialisten aan het juiste adres. Met Google Tag Manager meten we niet enkel wanneer je offerteaanvragen krijgt, maar zien we ook welk product of welke dienst er op welke momenten het meest populair zijn. Met GTM bepalen we gemakkelijk relevante KPI’s en meten we zeer nauwkeurig wat er gebeurt op je website.

    Graag starten met zoekmachine advertenties? Spreek met onze SEA experts voor een strategie op maat.

    Neem contact op

    sea google shopping experts