SEO-strategie

Wil jij hoger scoren in Google en andere zoekmachines? Een goed uitgedachte SEO-strategie mag dan zeker niet ontbreken. Seeders helpt je je eigen SEO-strategie uit te denken, op te stellen en uit te voeren om met de juiste zoekwoorden te scoren. Bovendien betaal je, in tegenstelling tot bij SEA, niets extra eens je website hoge posities scoort in de organische zoekresultaten.

Seeders is gespecialiseerd in linkbuilding en SEO. Neem contact op met één van onze SEO-specialisten en bespreek de mogelijkheden voor een SEO-strategie op maat.

Ja, ik wil een gratis SEO-quickscan!

    ADVIES OP MAAT

    Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

    Waarom is een SEO-strategie belangrijk?

    Een uitgedacht plan met concrete doelen geeft je focus. Wat wil je bijvoorbeeld bereiken met SEO? Meer bezoekers en omzet? Welke stappen moeten we dan nemen? Door deze en andere vragen te beantwoorden, krijg je inzicht in welke SEO-doelen je wil bereiken. En daar mag ook een zoekwoorden- en marktonderzoek niet ontbreken. Wie is de doelgroep van je website en welke zoekopdrachten gebruiken ze? Je SEO-doelen afstemmen op je doelgroep heeft enkel voordelen. Je krijgt niet alleen meer relevante bezoekers, maar ook bezoekers die converteren. Dat betekent meer klanten en dus meer omzet. Maak ook jouw website aantrekkelijk voor klanten en kies voor een doordachte SEO-strategie.

    Voordelen van zoekmachineoptimalisatie

    Hoe belangrijk is SEO? Die vraag krijgen we veel. Zoekmachineoptimalisatie geeft je veel voordelen die vrijwel meteen duidelijk maken waarom een SEO-strategie nu echt belangrijk is. Maak zelf de afweging en bekijk hieronder de belangrijkste voordelen.

    Hogere posities in de zoekmachines

    Hogere posities in de zoekmachines betekent meer bezoekers. Daarbij mikken we vooral op de eerste pagina en dan specifiek de top 10 posities. Deze posities krijgen namelijk de meeste bezoekers. Wil je echt het verschil maken? Dan mag een positie in de top 3 niet ontbreken, waar het leeuwendeel van de bezoekers klikt.

    Betere concurrentiepositie

    Steeds meer bedrijven zijn online actief, waardoor het online marktaandeel steeds aan belang wint. Zoekmachineoptimalisatie helpt om betere posities te krijgen dan concurrenten, waardoor je online marktaandeel groeit.

    Meer klanten en omzet

    Meer relevante bezoekers betekent meer converterende klanten en dus meer omzet. Hoe hoger je website in de zoekresultaten staat, hoe meer betalende klanten je krijgt.

    Betaalbaar

    SEO is de beste strategie op lange termijn. Een SEO-strategie uitdenken, opstellen en uitvoeren vereist in het begin de nodige inspanningen. Wanneer de basis echter staat, krijg je meer resultaten voor minder inspanningen. Wanneer je website goed vindbaar is, vinden bezoekers gemakkelijk de weg. Zo ontstaat er een consistente bezoekersstroom waarbij je niet per klik hoeft te betalen. De terugverdientijd van een SEO-strategie is dan ook wat langer dan die van een SEA-strategie.

    Wil je een gesprek met één van onze SEO-experts?

    SEO-gesprek aanvragen

    seo-experts-seeders

    Wat is zoekmachineoptimalisatie?

    SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Bij SEO optimaliseer je websites om hoger te scoren in de organische zoekresultaten. De organische zoekresultaten zijn gratis, je betaalt in tegenstelling tot bij Google Ads (SEA) dan ook geen kosten per klik. Maar dat wil niet zeggen dat je SEO-strategie geen inspanningen nodig heeft. SEO-optimalisatie maakt dat de webpagina’s van je website bij de juiste zoekwoorden verschijnen. Aangezien er meer dan 200 factoren bepalen wat de zoekmachineranking (positie) van een webpagina is, hanteert Seeders de volgende 3 categorieën: Techniek, Content en Autoriteit. Hieronder gaan we wat dieper in op deze 3 SEO-pijlers.

    Techniek (on-page)

    De techniek van een website kun je vergelijken met de bouw van een huis. Zonder goede fundering stagneert de bouw, scheuren de muren en stort het huis uiteindelijk in. Bij een website werkt het niet veel anders: hoe beter de fundering, hoe hoger de posities in de zoekresultaten. Als onderdeel van je SEO-strategie analyseren wij je website om technische verbeterpunten bloot te leggen. Op basis van de gevonden punten en het implementatieplan dat we erbij opstellen, krijg je de nodige optimalisaties met transparant overleg.

    Content (on-page)

    Dagelijks krijgen zoekmachines miljarden vragen. Om die vragen te beantwoorden, is content nodig. Denk daarbij aan tekst, afbeeldingen, video’s en meer. Dat is niet zomaar content, maar SEO-content geoptimaliseerd voor specifieke zoekwoorden. Voor SEO-content voeren we daarom eerst een zoekwoordenonderzoek uit. De belangrijkste zoekwoorden nemen we dan mee in je contentplan, waarin duidelijk staat welke content je website specifiek nodig heeft.

    Autoriteit (off-page)

    Wanneer de on-page SEO-werkzaamheden grotendeels op punt staan, is het tijd voor de off-page SEO. Daarbij staat de autoriteit van je website centraal. Autoriteit bestaat uit het aantal kwalitatieve en relevante links die van andere websites naar jouw website verwijzen. Naarmate het aantal links toeneemt, stijgt de autoriteit en dus ook de positie van je website in de zoekresultaten. Maar hoe kom je aan die links? Een manier is via linkbuilding: links werven van andere websites naar jouw website. Aangezien linkbuilding tijdsintensief is, de nodige specialistische skills vereist en pas op lange termijn het gewenste resultaat geeft, is uitbesteden vrijwel altijd de beste oplossing.

    SEO-strategie Seeders

    Seeders heeft jaren ervaring met SEO en weet als geen ander hoe belangrijk een SEO-strategie is. Wanneer we je SEO-strategie uitdenken, opstellen en uitvoeren, houden we rekening met de volgende componenten:

    Zoekwoordenonderzoek: onderzoek naar de meest relevante zoekwoorden voor je website, rekening houdend met zoekvolume en concurrentie.

    Nulmeting: wat is je huidige positie bij de gekozen zoekwoorden? Dat is erg belangrijk om het effect van je SEO-strategie goed te meten. Naast posities houden we ook rekening met het huidige aantal bezoekers, hun zoekgedrag binnen de website en het aantal conversies.

    KPI’s (Kritieke Prestatie Indicatoren) en doelstellingen: op basis van de uitgevoerde analyses en uitkomsten, formuleren we in overleg KPI’s en doelstellingen. Denk daarbij aan specifieke zoekwoordposities, meer bezoekers of een toename in je omzet. Deze KPI’s en doelstellingen houden we bij tijdens de uitvoering van je SEO-strategie zodat we altijd tijdig bijsturen.

    Planning: de KPI’s, doelstellingen en werkzaamheden nemen we op in een SEO-plan. Met dat plan optimaliseren we je SEO gestructureerd en plannen we ongeveer een half jaar vooruit. Alle werkzaamheden zetten we per maand op een rijtje.

    SEO-techniek: met behulp van tooling en de nodige expertise maken we de technische verbeteringen inzichtelijk. We bedenken concrete oplossingen, stellen een implementatieplan op en voeren uit in goed overleg. Dat doen we allemaal in samenwerking met de webbouwer.

    SEO-content: heb je een nieuwe website? Dan stellen we een volledig contentplan op. Dat contentplan toont welke content we nodig hebben, op welke pagina de content komt en wanneer we die schrijven. Beschikt je website over bestaande content? Dan maken we die SEO-proof.

    SEO-autoriteit: op basis van de belangrijkste zoekwoorden en landingspagina’s zetten we een linkbuildingcampagne op. We gebruiken verschillende tools om de autoriteit, het huidige linkprofiel en het aantal gebouwde links bij te houden.

    Maandelijkse rapportages: de uitgevoerde SEO-werkzaamheden en resultaten krijg je maandelijks in een rapport. Daarnaast bespreken we iedere maand de gestelde KPI’s en doelstellingen zodat we altijd op tijd bijsturen waar nodig . Een SEO-strategie uitvoeren is tenslotte een dynamisch proces: plan, do, check en act (PDCA-cyclus, kwaliteitscirkel Deming). We blijven nieuwe SEO-doelen opstellen, uitvoeren en monitoren, en ondernemen tijdig actie.

    Wil je een gesprek met één van onze SEO-experts?

    SEO-gesprek aanvragen

    seo-experts-seeders