SEO-strategie

Wil jij hoger scoren in Google en andere zoekmachines? Een goed uitgedachte SEO-strategie mag dan zeker niet ontbreken. Seeders helpt je je eigen SEO-strategie uit te denken, op te stellen en uit te voeren om met de juiste zoekwoorden te scoren. Bovendien betaal je, in tegenstelling tot bij SEA, niks extra eenmaal je website hoge posities haalt in de organische zoekresultaten.

Seeders is gespecialiseerd in linkbuilding en SEO. Neem contact op met een van onze SEO-specialisten en bespreek de mogelijkheden voor een SEO-strategie op maat.

    STRATEGIE OP MAAT

    Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

    Waarom is een SEO-strategie belangrijk?

    Een uitgedacht plan met concrete doelen geeft je focus. Door het stellen van de juiste vragen, krijgen we inzicht in welke SEO-doelen je wil bereiken. En daar mag ook een zoekwoorden- en marktonderzoek niet ontbreken. Wie is je doelgroep en welke zoekopdrachten gebruiken ze? Je doelen afstemmen op je doelgroep heeft enkel voordelen. Zo krijg je niet alleen meer relevante bezoekers, maar ook bezoekers die werkelijk iets aankopen. Dat betekent meer klanten en dus meer omzet. Maak ook jouw website aantrekkelijk voor klanten en kies voor een doordachte SEO-strategie.

    Voordelen van zoekmachine optimalisatie

    Zoekmachineoptimalisatie geeft je tal van voordelen die vrijwel meteen duidelijk maken waarom een SEO-strategie nu echt belangrijk is. Hieronder bekijken we alvast de belangrijkste voordelen.

    icon-hogere-posities-in-zoekmachines

    Hogere posities in zoekmachines

    Hogere posities in zoekmachines betekent meer bezoekers. Daarbij mikken we vooral op de eerste pagina en dan specifiek de top 10 posities. Deze posities krijgen namelijk de meeste bezoekers. Wil je echt het verschil maken? Dan mag een positie in de top 3 niet ontbreken, waar het grootste deel van de bezoekers jouw website niet alleen zien, maar er ook op klikt.

    icon-traffic-generation

    Betere concurrentiepositie

    Steeds meer bedrijven zijn online actief, waardoor het online marktaandeel meer en meer aan belang wint. Zoekmachine optimalisatie helpt je om betere posities te krijgen dan concurrenten, waardoor je online marktaandeel groeit.

    icon-meer-klanten-meer-omzet

    Meer klanten en omzet

    Meer relevante bezoekers betekent meer converterende klanten – ofwel klanten die iets aankopen – en dus meer omzet. Hoe hoger je website in de zoekresultaten staat, hoe meer betalende klanten je krijgt.

    icon-check

    Betaalbaar

    SEO is de beste strategie op lange termijn. Een SEO-strategie uitdenken, opstellen en uitvoeren vereist in het begin de nodige inspanningen. Als de basis echter goed opgezet is, krijg je meer resultaten voor minder inspanningen.

    Wanneer je website goed vindbaar is, vinden bezoekers gemakkelijk de weg. Zo ontstaat er een consistente bezoekersstroom waarbij je niet per klik hoeft te betalen. De terugverdientijd van een SEO-strategie is dan ook wat langer dan die van een SEA-strategie.

    Benieuwd hoe we jouw SEO-strategie kunnen optimaliseren? Vraag hulp aan onze specialisten!

    Contacteer ons

    seo experts seeders

    Wat is zoekmachine optimalisatie?

    SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Bij SEO optimaliseer je jouw website om hoger te scoren in de organische zoekresultaten. Deze zoekresultaten zijn gratis in tegenstelling tot Google Ads (SEA).

    Dit wil niet zeggen dat je SEO-strategie geen inspanningen nodig heeft. Met de juiste on-site SEO-optimalisaties zorgen we voor een grotere online vindbaarheid van jouw website. Hiervoor hanteert Seeders de volgende 3 categorieën: Techniek, Content en Autoriteit. Hieronder gaan we dieper in op deze 3 SEO-pijlers.

    icon-seo-techniek

    Techniek (on-page)

    Ten eerste ligt de techniek aan de basis van een kwalitatieve website. Hoe beter deze basis, hoe hoger de posities in de zoekresultaten. Als onderdeel van je SEO-strategie analyseren wij je website om technische verbeterpunten bloot te leggen. Op basis hiervan doen we de nodige optimalisaties in transparant overleg.

    icon-seo-content

    Content (on-page)

    Vervolgens krijgen zoekmachines miljarden vragen. Om die vragen te beantwoorden, is content nodig. Denk daarbij aan teksten, afbeeldingen, video’s en meer. Dat is niet zomaar content, maar SEO-content die geoptimaliseerd is voor specifieke zoekwoorden.

    Voor we met content aan de slag gaan, voeren we eerst een zoekwoordenonderzoek uit. De belangrijkste zoekwoorden nemen we dan mee in je content plan. Hierin staat duidelijk welke content je website specifiek nodig heeft.

    icon-autoriteit

    Autoriteit (off-page)

    Tot slot is het tijd voor de off-page SEO. Daarbij staat de autoriteit van je website centraal. Autoriteit bestaat uit het aantal kwalitatieve en relevante links die van andere websites naar de jouwe verwijzen. Naarmate het aantal links toeneemt, stijgt de autoriteit en dus ook je positie in de zoekresultaten.

    Maar hoe kom je aan die links? Dit gebeurt via linkbuilding. Dit is een tijdsintensief proces waarvoor de nodige kennis vereist is om resultaat te boeken. Hierdoor raden we aan om linkbuilding uit te besteden aan onze specialisten.

    SEO-strategie Seeders

    Seeders heeft jaren ervaring met SEO en weet als geen ander hoe belangrijk een SEO-strategie is. Wanneer we je SEO-strategie uitdenken, opstellen en uitvoeren, houden we rekening met de volgende componenten:

    Zoekwoordenonderzoek:

    Als eerste onderzoeken we de meest relevante zoekwoorden voor je website. We houden hierbij rekening met het zoekvolume en concurrentie. Daarnaast luisteren we altijd naar de wensen van de klant: hoe zet jij je dienst of product in de markt en op welke zoekwoorden wil je graag gevonden worden.

    Meting:

    Vervolgens kijken we naar de huidige positie van de de gekozen zoekwoorden. Dat is erg belangrijk om het effect van je SEO-strategie goed te meten. Naast posities houden we ook rekening met het huidig aantal bezoekers, hun zoekgedrag binnen de website en het aantal conversies.

    KPI’s en doelstellingen:

    Daarnaast formuleren we samen, op basis van de uitgevoerde analyses, de KPI’s en doelstellingen. Denk daarbij aan specifieke zoekwoordposities, meer bezoekers of een toename in je omzet. Deze KPI’s en doelstellingen houden we bij tijdens de uitvoering van je SEO-strategie zodat we altijd tijdig bijsturen.

    Planning:

    De KPI’s, doelstellingen en werkzaamheden nemen we op in een SEO-plan. Met dat plan optimaliseren we je SEO gestructureerd en plannen we ongeveer een half jaar vooruit. Alle werkzaamheden zetten we per maand op een rijtje.

    seo-strategie-zoekwoorden-analytics
    seo-strategie-techniek-content

    SEO-techniek:

    Met behulp van de nodige expertise maken we de technische verbeteringen inzichtelijk. We bedenken concrete oplossingen, stellen een plan op en voeren uit in goed overleg. Dat doen we allemaal in samenwerking met de webbouwer.

    SEO-content:

    Heb je een nieuwe website? Dan stellen we een volledig contentplan op. Dat contentplan toont welke content we nodig hebben, op welke pagina die content komt en wanneer we die schrijven. Beschikt je website over bestaande content? Dan maken we die SEO-vriendelijk.

    SEO-autoriteit:

    Op basis van de belangrijkste zoekwoorden en landingspagina’s zetten we een linkbuildingcampagne op. We gebruiken verschillende tools om de autoriteit, het huidige linkprofiel en het aantal gebouwde links bij te houden.

    Maandelijkse rapportages:

    Tot slot krijg je de uitgevoerde SEO-werkzaamheden en resultaten maandelijks in een rapport. Daarnaast bespreken we iedere maand de gestelde KPI’s en doelstellingen zodat we altijd op tijd bijsturen waar nodig. Een SEO-strategie uitvoeren is tenslotte een dynamisch proces. We blijven nieuwe SEO-doelen opstellen, uitvoeren en monitoren, en ondernemen tijdig actie.

    Wil je een gesprek met een van onze SEO-experts?

    SEO-gesprek aanvragen

    seo experts seeders