SEO

Zoekmachineoptimalisatie

Graag aan de top van de zoekresultaten zonder betaalde advertenties? Dankzij SEO zorg je ervoor dat je website beter vindbaar is voor elke potentiële klant. Met de juiste SEO-strategie behaalt jouw website een hogere positie in Google en trek je meer bezoekers naar jouw product of dienst. En meer relevante bezoekers, betekent meer omzet. Als SEO-bureau staan we met een team van experts klaar om jouw op alle vlakken te ondersteunen. Dat gaat van het bepalen van de juiste strategie, tot het schrijven van content en het uitvoeren van linkbuilding.

    SEO voor jouw bedrijf

    Vul het formulier in en samen zoeken we hoe we SEO optimaal kunnen inzetten.

    Wat is SEO?

    SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. In functie van deze optimalisatie willen we de vindbaarheid van jouw website vergroten. Dit doen we aan de hand van de juiste strategie en aanpassingen met als doel hoger te scoren in zoekmachines als Google. Door middel van deze aanpassingen, zorgen hogere posities voor meer verkeer naar jouw website. En hoe meer verkeer, hoe meer mensen overgaan tot het aankopen van jouw product of dienst.

    In tegenstelling tot SEA (waar je betaalt per klik), levert SEO “gratis” verkeer naar jouw website. Reden te meer dus om je website voldoende te optimaliseren voor betere posities in Google. Door in te zetten op zowel het technische aspect als de content die je bezoekers lezen én de autoriteit van je website, zet je dus heel wat stappen vooruit.

    Drie pijlers binnen SEO

    Als we kijken naar de basis van zoekmachineoptimalisatie komen drie pijlers steeds naar boven: content, autoriteit en techniek. Onderstaand beschrijven we hoe deze factoren kunnen zorgen voor een hogere positie in zoekmachines.

    icon content

    Content

    Kwalitatieve content wordt gezien als de belangrijkste pijler binnen SEO. Door de teksten op jouw website toe te spitsen op relevantie, help je de zoeker de juiste informatie te vinden waarnaar hij op zoek is. Hierbij gebruik je bepaalde zoekwoorden waarop je graag wil dat jouw websitepagina gevonden wordt. Graag weten welke zoekwoorden je hiervoor moet gebruiken? Aan de hand van een zoekwoordanalyse bepaal je dit in een mum van tijd. Verder bespreken we stap per stap hoe je dit zelf kan uitvoeren.

    icon-onderstroom-van-kwantitatieve-links

    Linkbuilding (autoriteit)

    Naast content speelt autoriteit ook een belangrijke rol binnen SEO. Om die autoriteit, ook wel linkbuilding genoemd, op te bouwen is het essentieel om andere websites naar jouw websites te laten linken. Kwaliteit en relevantie spelen hier een belangrijke rol in het creëren van natuurlijke backlinks. Dit zorgt ervoor dat Google jouw website beter gaat beoordelen, wat op zijn beurt een positief effect heeft op jouw positie in de zoekmachines.

    Liever een stapje verder en opvallen in het medialandschap met jouw bedrijf? Dan is Digital PR helemaal iets voor jou! Wij weten van aanpakken en zorgen ervoor dat jouw persbericht bij de juiste journalisten terechtkomt.

    icon-seo-techniek

    Techniek

    Tot slot zijn ook de technische optimalisaties belangrijk voor betrouwbaarheid en kwaliteit van jouw website. Naast content en linkbuilding wordt het technische aspect van SEO vaak aan de kant geschoven, maar ook dit aspect draagt bij aan het vergroten van de online vindbaarheid van jouw website. Later gaan we hier verder op in.

    Wil je een gesprek met één van onze SEO experts?

    SEO gesprek aanvragen

    seo experts seeders

    1. Content

    SEO Analyse

    Ben je benieuwd naar de vindbaarheid van jouw website? Voer dan een SEOanalyse uit. Hiermee achterhaal je namelijk hoe het zit met de vindbaarheid en de status van jouw website. Zo’n analyse levert je waardevolle informatie op. Zo zie je waar kansen liggen om de vindbaarheid van jouw website te vergroten. Op die manier kan je dus gericht aanpassingen doen om jouw website te optimaliseren voor zoekmachines. Een SEO-analyse geeft je daarnaast inzicht in manieren om het verkeer naar jouw website te vergroten.

    Zoekwoord analyse

    Als jouw website over een specifiek onderwerp gaat, wil je gevonden worden door mensen die op zoek zijn naar dat specifiek product of bepaalde dienst. Je moet de SEO van jouw website dan toeleggen op één of meerdere zoekwoorden rond dit onderwerp. Je moet in dat geval wel de juiste zoekwoorden gebruiken. Deze bepaal je met behulp van een zoekwoordanalyse. Met behulp van onderstaand stappenplan kun jij zelf zo’n zoekwoordanalyse uitvoeren.

    Stap 1: Zoekwoord vinden

    Het begint allemaal met het vinden van het juiste woord. Dit kan door intern onderzoek te doen, maar je kunt ook naar de concurrentie kijken. Daarnaast zijn er verschillende tools, zoals Semrush en Moz, beschikbaar die jou kunnen helpen het juiste zoekwoord te vinden.

    Stap 2: Bepaal het zoekwoord/de zoekwoorden

    Nadat je een zoekwoord gevonden hebt, moet je de waarde ervan inschatten. Om de SEO-waarde van jouw site te verhogen, doe je er goed aan je tot één zoekwoord per pagina te richten. Het kan hierbij gaan om één woord (topwoord) of een term (long tail keywords). Vergeet bij het bepalen van een zoekwoord niet de strategie en doelstellingen van je site in het achterhoofd te houden.

    google
    Stap 3: Zoekwoorden implementeren

    Nadat je de zoekwoordanalyse hebt uitgevoerd, wordt het tijd voor de implementatie ervan. Verwerk het zoekwoord allereerst in de teksten op jouw website. Plak ze niet zomaar ergens tussen, maar zorg ervoor dat het natuurlijk lijkt. Dit kan betekenen dat je de teksten soms moet herschrijven.

    Stap 4: Analyseer de resultaten

    Heb je het zoekwoord geïmplementeerd? Kijk dan goed of er veranderingen zichtbaar zijn. Is de SEO-waarde van jouw website verhoogd en trek je meer bezoekers? Dan is de zoekwoordanalyse een succes. Loopt het nog niet zoals je wenst? Dan kun je aanpassingen doen om jouw website beter vindbaar te maken. Indien je er zelf niet in slaagt een juiste zoekwoordanalyse te maken, kun je je SEO uitbesteden. Op die manier hoef jij je hier geen zorgen meer te maken. Wij doen het werk!

    2. Linkbuilding (autoriteit)

    Naast de content en technische SEO is linkbuilding ook een belangrijke factor bij het optimaliseren van jouw website. Door ervoor te zorgen dat andere websites naar jouw website linken, bouw je namelijk autoriteit op. Hoe meer er gelinkt wordt naar jouw website, des te groter de kans dat een zoekmachine jou als autoriteit op een bepaald gebied ziet. Dit heeft een positief effect op de positie van jouw website in een zoekmachine. Binnen linkbuilding kennen we de volgend drie vormen van autoriteit.

    Domain authority

    Met de domain authority wordt de SEO-waarde van jouw domeinnaam aangeduid. De waarde wordt bepaald aan de hand van de leeftijd en het vertrouwen van de domeinnaam, de populariteit en de pagina’s die aan de domeinnaam hangen.

    Page authority

    Naast domain authority kennen we ook page authority. Hier wordt niet naar de SEO-waarde van de domeinnaam gekeken, maar naar de waarde van de afzonderlijke pagina’s van een site. De page authority wordt beïnvloed door leeftijd van een pagina, de waarde van de links en de laatste updates.

    Link authority

    Een laatste vorm van autoriteit is de link authority. Dit is niets anders dan de waarde die wordt toegekend aan een link. Voor het bepalen van de link authority wordt gekeken naar de aanwezigheid van nofollow-links, de page authority en het aantal links op de pagina waarnaar gelinkt wordt.

    3. Technische SEO

    Wanneer mensen aan de slag gaan met zoekmachineoptimalisatie, vergeten ze vaak de technische SEO. Er wordt in dat geval alleen aandacht besteed aan de voorkant van de site, meer bepaald content en de autoriteit.

    Ook al wordt het technische vaak vergeten, toch is het een belangrijke pijler binnen SEO. Zorg je ervoor dat je website ook technisch geoptimaliseerd is, dan scoor je nog beter in de zoekresultaten.

    Om ervoor te zorgen dat de technische SEO van jouw website in orde is, moet je de nodige aanpassingen doen aan de zogenoemde “achterkant”. Denk hierbij aan de indexatie van je website, de URL-structuur, meta titles en veel meer.

    Zo is het onder meer essentieel om jouw website gebruiksvriendelijk in te richten. Hierdoor kunnen niet alleen bezoekers makkelijk door de website navigeren, maar ook zoekmachines. Ook de snelheid van de website speelt een rol in de ranking in een zoekmachine. Is jouw site gebruiksvriendelijk en snel? Dan wordt dit door een zoekmachine beloond met een hogere positie.

    google-pagespeed

    Wil je een gesprek met één van onze SEO experts?

    SEO gesprek aanvragen

    seo experts seeders

    SEO-expert

    Zoals je kan zien komt er heel wat kijken bij SEO. Het is dus niet enkel het optimaliseren van de teksten. Ook de authority (linkbuilding) en technische SEO spelen een rol bij het optimaliseren van een website. Wil je beter scoren in een zoekmachine? Dan moet je de nodige kennis van zaken hebben. Ontbreekt deze kennis? Laat jouw website dan optimaliseren door een SEO-specialist.

    Een SEO-specialist is gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie. Hij zorgt ervoor dat jouw website stijgt in de organische resultaten van zoekmachines.  Je hoeft dus niet te betalen voor je plekje in de zoekresultaten, iets wat bij Search Engine Advertising (SEA) wel het geval is.

    Een SEO-specialist verwerkt zoekwoorden op strategische plekken in de tekst, zorgt voor het gebruik van de juiste links en werkt aan de technische SEO. Hierdoor weten zoekmachines binnen de kortste keren waarover jouw website gaat. Met behulp van een SEO-specialist verkrijgt jouw website dus op een natuurlijke wijze een hogere positie in de zoekresultaten.

    rankin in google linkbuilding

    SEO met Seeders

    Wil je jouw website laten optimaliseren door een SEO-specialist? Dan ben je bij Seeders aan het juiste adres. Wij hebben namelijk jarenlange ervaring op het gebied van SEO. Hierdoor weten wij als geen ander hoe wij jouw website moeten optimaliseren. Besteed je SEO uit aan Seeders? Dan stellen wij altijd eerst een SEOstrategie op.

    Wij helpen jou bij het gericht beantwoorden van specifieke vragen met betrekking tot SEO. Hierdoor zijn wij in staat om de doelen die jij voor ogen hebt in kaart te brengen. Daarnaast richten wij ons tot een zoekwoorden- en marktonderzoek. Zo zijn wij in staat om de vindbaarheid van jouw website te verhogen en bezorgen wij je een betere positie in de zoekresultaten.

    seo-strategie-zoekwoorden-analytics