Social advertising

Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Maar liefst 96% van alle Belgen maken gebruik van een social media platform. Daarnaast zijn er ook steeds meer bedrijven die zich hierop laten zien. Grote kans dat dus ook jouw doelgroep actief is op social media. Social advertising is daarom de perfecte manier om jouw ideale doelgroep te bereiken. De target-mogelijkheden op interesses, demografie, locatie en nog veel meer maakt het daarom een enorm interessant kanaal.

Benieuwd hoe Social Advertising jouw kan helpen groeien? Vraag advies op maat!

    ADVIES OP MAAT

    Vul het formulier in en ontdek jouw mogelijkheden!

    Voordelen van Social advertising

    icon-pr-campagnes

    Groot bereik

    icon-retargeting

    Zeer specifieke targeting

    icon-transparantiepng

    Verschillende momenten van zichtbaarheid in de customer journey

    Wat is social advertising?

    Social advertising is simpelweg het adverteren op verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Deze kanalen hebben de mogelijkheid om zeer specifieke doelgroep te bereiken dankzij de grote hoeveelheid aan data. Daarnaast is het belangrijk om een doelgerichte en relevante advertentie te creëren. Het algoritme laat dit vervolgens zien aan mensen die het meeste belang hebben bij de diensten of producten die jij aanbiedt.

    Tot slot is social advertising interessant om verschillende doelstellingen te bereiken. Denk hierbij aan meer merkbekendheid, websiteverkeer, lead generatie of sales. Voor iedere doelstelling kan een passend kanaal worden geselecteerd.

    social advertising

    Wil je een gesprek met één van onze social advertising experts?

    Social advertising gesprek aanvragen

    experts-social-advertising-seeders
    icon-facebook

    Facebook Advertising

    Facebook adverteren is geschikt voor zowel B2C en B2B. Het platform heeft nog steeds ontzettend veel actieve gebruikers en blijft daarom enorm interessant kanaal om op te adverteren. Daarnaast zijn de targeting mogelijkheden zeer uitgebreid en specifiek. Hierdoor kan jij jouw doelgroep perfect in kaart brengen.

    icon-instagram

    Instagram Advertising

    Instagram is het perfecte kanaal om een relatief jongere doelgroep te bereiken. De mogelijkheid biedt zich hier aan, net als bij Facebook, om heel specifiek te targetten op verschillende interesses of kenmerken. Instagram is een visueel kanaal. Hier kan je gebruik van maken door middel van visuele content. Doordat Instagram volledig gefocust is op visuele content, kun je als adverteerder enorm creatief adverteren.

    icon-linkedin

    LinkedIn Advertising

    LinkedIn, beter bekent als het wereldwijde zakelijke platform. Het vergt dan ook een andere manier van adverteren in vergelijking met andere platformen. LinkedIn is geschikt voor B2B leads en vacature advertenties. Via LinkedIn kan er specifiek op bedrijf, bedrijfstak en functie getarget worden. Het is belangrijk om op LinkedIn bruikbare content aan te bieden. Het platform wordt door gebruikers namelijk gezien als een zeer betrouwbare bron van informatie. Het is dan ook een platform om hoogwaardige leads binnen te halen.

    Retargeting op social media

    Er is maar een klein gedeelte van de bezoekers die een bestelling plaatst, offerte aanvraagt of contact opneemt. Dat betekent dat het grootste gedeelte van de websitebezoekers de site weer heeft verlaten zonder een conversie uit te voeren. Een krachtige manier om deze websitebezoekers alsnog een conversie te laten uitvoeren is het retargeten via social media. Door een stukje code op de website te plaatsen, kan er een remarketing campagne opgezet worden. Die zorgt ervoor dat de bezoeker weer terugkeert naar jouw website. Retargeting kan zowel via Facebook, Instagram en LinkedIn.

    Strategie

    Tijdens een customer journey sessie stellen we een campagneplan op. In zo’n plan bepalen we de diverse momenten, manieren en kanalen waarop we jouw doelgroep gaan benaderen. Tijdens deze sessie gaan we ook dieper in over welke boodschap we willen overbrengen in de verschillende fases van de customer journey.

    Wil je een gesprek met één van onze social advertising experts?

    Social advertising gesprek aanvragen

    experts-social-advertising-seeders