PR Linkbuildingstrategie – Ajax in de Champions League

Rond de tijd van de halve finales van de Champions League begonnen we ons wat af te vragen: wat voor impact zou zo’n internationaal toernooi nou hebben op het zoekverkeer rondom Ajax? Wat bleek? Wij waren niet de enige die Ajax een interessant onderwerp vonden. Met onze PR linkbuildingstrategie gingen we hier dieper op in. Het resultaat? Het onderzoek en bijgaand persbericht gingen als een lopend vuurtje door de media. Bekijk hier de resultaten van ons onderzoek en infographic. Lees hier verder wat dit voor ons heeft gedaan.

PR linkbuildingstrategie: resultaat

Ten eerste was het idee van deze tactiek om de hoeveelheid traffic en merkbekendheid te boosten. Onze strategie bleek een succes. Al gauw werd ons persbericht door verschillende media-outlets opgepikt. Niet alleen door de sport media, maar ook vooraanstaande marketingplatforms als Adformatie brachten ons onderzoek onder de aandacht.

Het is natuurlijk mooi dat media-outlets ons bericht oppikten, maar de verkeerstoename die we op onze eigen website zagen was nog beter. Na de publicatie van ons persbericht signaleerden we in de daaropvolgende dagen een toename van wel 68% in sitebezoekers. Een geweldig resultaat dus, gerealiseerd door middel van het creëeren van meerwaarde voor alle betrokken partijen. PR linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode van linkbuilding.

Lijst met te traceren plaatsingen

  1. https://www.dutchcowboys.nl/search/succes-in-de-champions-league-niet-eerder-was-ajax-online-zo-populair
  2. https://nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Seeders-Ajax-online-nog-nooit-eerder-zo-populair/
  3. https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/populariteit-ajax-stijgt-naar-ongekende-hoogte-succes-champions-league/
  4. https://www.adformatie.nl/media/ajax-scoort-record-met-aantal-zoekopdrachten-wereldwijd
  5. https://www.elfvoetbal.nl/article/275954/Ajax-online-nog-nit-eerder-zo-populair
  6. https://www.nsp.nl/1825-ajax-scoort-miljoenen-views-.html